Michelin Online Satıcı

Kış Lastiği Nedir? Kış Lastikleri Neden Bu Kadar Önemli?

kis lastigi nedir Kış Lastiği Nedir? Kış Lastikleri Neden Bu Kadar Önemli?

Kış lastiği, 7 derece altındaki sıcaklıklarda güvenli sürüş için özel olarak geliştirilir; kar olsun ya da olmasın… Bununla beraber kış lastiği desen tasarımları, elbette; karla kaplı ve buzlanmış zeminlerde güvenle ilerlemeyi sağlar. Kışlık lastik sırt desenlerine ince kesikler şeklinde kılcallar, yoğun bir şekilde bulunur. Bir lastiğin kış lastiği olduğu, en kolay bu şekilde anlaşılır.

Kış Lastiği İşaretleri Nelerdir?

lastiklerde ms 3pmsf 1 Kış Lastiği Nedir? Kış Lastikleri Neden Bu Kadar Önemli?

Tüm kış lastikleri, yanak bölgesinde 3PMSF (3 Tepeli Dağ Kar Tanesi) sembolünü taşır. Aynı zamanda; M+S (Mud and Snow – Çamur ve Kar) işaretlemesi de beraberinde yer alır. 3PMSF (3 Tepeli Dağ Kar Tanesi) sembolü taşımak için lastiklerin bağımsız kuruluşlar tarafından test edilmesi ve onay alması gerekir. Dağ içinde kar tanesi sembolü yenilenen lastik etiketleri üzerinde de yer almaktadır.

Not: 3PMSF’nin (3 tepeli dağ kar tanesi) olduğu her lastikte M+S bulunur ancak M+S bulunan her lastikte 3PMSF bulunmaz.

Yenilenen lastik etiketi; 3PMSF ve diğer işaretlemeler hakkında bilgi almak için tıklayın:

Kış Lastiği ile Kar Lastiği Farklı mıdır?

Kış lastiği ve kar lastiği olarak bilinen ürünler arasında önemli bir fark yoktur. Bu terimler, zamanla yeni teknolojilerin gelişmesi ile değişmiştir. Kış lastikleri, +7°C’den soğuk havalarda; kar yağmadığında da kritik önem taşır. Bu lastikler, artık; 7 derece altı sıcaklıklarda; tüm koşullarda; kuru ve ıslak zeminde de güvenlik sağlamaktadır. Bundan dolayı; günümüzde “Kış Lastiği” terimi kullanılmaktadır.

Bununla beraber; kimi kış lastikleri, diğerlerine göre daha geniş diş aralıklarına sahiptir. Daha geniş diş aralıklarına sahip kışlık lastikler, yoğun karda daha iyi performans gösterir. Bu lastikler, halk arasında “kar lastiği” olarak bilinir. Aslında; desen tasarımlarına ve teknik özelliklerine göre kimi kış lastikleri; buzlu, ıslak ya da karlı zeminde daha iyi performans gösterebilir. Ancak bunların hepsi kış lastiği kategorisi içerisinde yer alır.

Lastikcim.com’da tüm ürünlerin açıklamaları, üreticilerden alınan teknik bilgiler ve kaynaklar doğrultusunda lastik uzmanları tarafından hazırlanmaktadır. Ürün açıklamalarında genel geçer bilgi değil her bir lastik deseni için özel anlatım yer almaktadır. Bu ve bunun gibi birçok faktör, kendimizi gönül rahatlığıyla lastik uzmanı marka olarak konumlandırabilmemizi sağlıyor.

Kış Lastiği Neden Gerekli?

Kış lastiği hamur bileşikleri, 7 dereceden soğuk havalar için özel geliştirilir. Yazlık lastikler ise tam aksine sıcaklık 7 derece altına indiğinde etkisini, performansını kaybetmeye başlar. Soğuk havalarda sertleşerek esnekliğini yitiren kauçuk, yol tutuşunun düşmesine neden olur. Bu da lastiklerin kaymaya başlaması ile birlikte risk oluşturabilecek durumlara, kazaya davetiye çıkarmaktadır.

Bundan dolayı; hava sıcaklığı 7 derece altına indiğinde kar yağmasa ve zorunluluk olmasa da kışlık lastik kullanmak önemlidir. Kış lastikleri, soğuk havalarda esnekliğini korur ve güvenli performans sunar. Bu daha iyi viraj performansı, daha kısa fren mesafeleri, daha güvenli manevralar ve direksiyon hâkimiyeti anlamına gelmektedir.

Kış sürüşünün gereklilikleri için özel geliştirilen kış lastikleri, soğuk havaya adapte olabilen materyallerden üretilir. Zemin; kuru, ıslak, karlı veya buzlu olsun, 7 dereceden düşük sıcaklıklarda esnek kalan kauçukları ile etkili yol tutuşunu garanti ederler.

“Lastik dünyasında kış; hava sıcaklığı 7 derece altına iner inmez başlıyor.”

Mıchelın

Ön Lastiklerin Kış Lastiği Olması Yeterli mi?

Havaların soğuması ile birlikte sürücüler “2 kış lastiği yeterli mi? Tüm lastikler değiştirilmeli mi?” sorularını sormaya başlıyor. Yanıltıcı bilgilendirmeler nedeniyle; kışın yalnızca ön lastikler değiştirilse yeterli diye düşünen birçok araç sahibi bulunuyor. Ancak bunun hatalı bir bilgi olduğunu hatırlatmak gerekiyor. Sadece ön lastiklerin kış lastiği olması durumunda; özellikle karlı ve buzlu zeminlerde aracın arka kısmının kayması riski ile karşı karşıyasınız demektir. Michelin, hız arttıkça bu durumun daha da şiddetleneceğini ve yönetmenin zorlaşacağını hatırlatıyor.

Michelin: “Popüler düşüncenin aksine; sürüş stabilitesi için aracın arka tarafta en iyi yol tutuşuna sahip olması gerekir. Bu nedenle; aracınızda her zaman 4 kış lastiği kullanmanız tavsiye edilmektedir.”

Şu basit kuralı unutmayın: Arabanıza her zaman 4 kış lastiği takın! – Michelin

Neden Tüm Lastikler Kış Lastiği Olmalı?

Üreticiler, aracınızın tahrik tipi ne olursa olsun (önden çekişli, arkadan çekişli, 4 tekerde çekişli) tüm jantlarda kış lastiği kullanmak gerektiğinin önemle altını çiziyor. Peki neden tüm lastikler kış lastiği olmalı? Ön değil, yalnızca arka lastikler kış lastiği olsa olmaz mı? Çünkü; ön ve arkada farklı lastiklerin kullanılması, aracın dengesinin ve dolayısıyla sürüş stabilitesinin bozulmasına neden oluyor. Yalnızca arka lastiklerin kış lastiği olması da yalnızca öne kışlık lastik takılması da güvenlik açısından oldukça riskli. (Aynı zamanda; kış lastiği denetimleri kapsamında kamyonet, minibüs, ve otomobil türü araçların sahipleri için para cezası sebebi.) Her iki durumda da kışlık lastik kullanılmayan akslardaki yol tutuş eksikliği, hem sürüş dengesi hem de fren performansı açısından sorunlara neden oluyor.

Arkadan çekişli araçlarda  yalnızca arka akslara kış lastiği takılması hareket kabiliyetini artırmaz. – Michelin

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir