Yaz lastikleri, 7 dereceden sıcak hava koşullarında kullanılmak üzere geliştirilir. Kauçuk bileşikleri, 7 derece üzerindeki sıcaklık koşullarında etkili yol tutuşu sağlayabilir. Yazlık lastikler, büyük çoğunlukla; hem kuru hem ıslak zemin koşullarında etkili performans gösterir. Bununla birlikte; desen ve hamur özelliklerine bağlı olarak ıslak zemin performansı değişkenlik gösterebilmektedir. Ürünlerin etiket değerleri ve teknik açıklamaları üzerinden ıslak zemin performansı hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Yaz Lastiği Ne Zaman Takılır?
Yaz lastikleri, yukarıdaki tanımlamadan da görülebileceği gibi sıcaklıkların 7 derece üzerine çıktığı durumlarda kullanılmalıdır. Bununla birlikte yurt genelinde; şehirler arası yollarda yük ve yolcu taşıyan araçlar için 1 Aralık – 1 Nisan arasında kış lastiği uygulaması geçerlidir. Eğer sürüş yaptığınız bölgede kış lastiği zorunluluğu varsa ve sıcaklıklar 7 derece altına inmiyorsa denetimden geçebilmek için 4 mevsim lastik kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bununla birlikte zorunluluk bitse de sıcaklıklar 7 derece altında seyrediyorsa yaz lastiğine geçmeniz tavsiye edilmez! Lastik değişimi için öncelik zorunluluk değil güvenlik olmalıdır. Yani, “Yazlık lastiği hangi ayda takılır?” sorusunun yanıtı bölgesel şartlara göre değişmektedir. Peki, hangi şehirlerde kış lastiği zorunlu? Hususi araçlar için kışlık lastik zorunluluğu var mı?
Kış lastiği uygulaması hakkında daha fazlasını öğrenmek için tıklayınız.
Yaz Lastikleri Kışın Kullanılır mı?
“Yaz lastiği ile karda gitmek mümkün mü? Kışın yaz lastiği kullanmak mümkün mü?” gibi sorular araç
sahiplerince sıkça sorgulanmaktadır. 7 dereceden düşük sıcaklıklarda yaz lastiği kullanmak, sürüş güvenliği açısından oldukça risklidir. Yazlık lastik hamuru, kış lastikleri gibi soğuk havalarda esnekliğini koruyamaz. (Bunun nedeni kauçuk bileşiğinde kullanılan kimyasal formülasyonların farklılığıdır.) Bu da yol tutuşu, çekiş gücü, fren performansı gibi performans ve güvenlik faktörlerinin riske girmesi anlamına gelir. Aynı zamanda yaz lastiği desenleri de karlı ve buzlu zeminlerde ilerlemeye uygun değildir. Sonuç olarak kış koşullarında yaz lastiği kullanmak, kazalara veya yolda kalmaya davetiye çıkaracağından tavsiye edilmez!
4 Mevsim Lastik mi Yaz Lastiği mi?
Yaz lastiği mi dört mevsim lastiği mi kararını verirken yine sürüş yapılan bölge koşulları dikkate alınmalıdır. Kış şartlarının ekstrem olduğu, buzlanma ve yoğun kar yağışının görüldüğü kesimlerde dört mevsim lastiği kullanmak tavsiye edilmemektedir. Bununla birlikte dört mevsim lastikler, hava koşullarının değişken olduğu bölgeler için idealdir.
4 mevsim lastikler hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek için tıklayınız:
Kış Lastiği ile Yaz Lastiği Arasındaki Fark Nedir?
Kış lastiği hamuru, yaz lastiği seçeneklerinin tam aksine 7 dereceden soğuk havalarda sürüş için geliştirilir. Kışlık lastik desen tasarımları da yazlık lastik desenlerinden farklılık gösterir. Kış lastikleri; çok daha geniş aralıklı dişleri, daha fazla sırt bloğu ve bu blokların üzerindeki kılcallar ile kolayca ayırt edilebilir. Kışlık lastiklerin bu desenleri, karlı ve buzlu zeminlerde kullanılabilmelerini sağlar. Kış lastiklerinin yanak bölgesinde 3PMSF (3 Tepeli Dağ Kar Tanesi) işaretlemesi yer almaktadır.
Yaz Lastiği Nasıl Anlaşılır?
Dört mevsim, kış ve yaz lastiği desenleri, görünüm olarak kolayca ayırt edilebilir. Yazlık lastik desenlerinde dişler arası aralıklar; kanal ve oluklar daha dardır. Aynı zamanda kışlık lastiklerin üzerinde yoğun bir şekilde ince kılcal kanallar (lameller) yer alır. 4 mevsim lastiklerinde bu yoğunluk azalırken yaz lastiklerinde kılcallar ya hiç yer almaz ya da çok az sayıda yer alır.
Yaz Lastiği Basıncı Ne Olmalı?
Tüm lastikler için önerilen hava basıncı, araç modeline göre değişmektedir. Önerilen lastik hava basıncı bilgisi, araç kılavuzlarında belirtilmektedir. Aynı zamanda araçta şoför kapısı bölgesi, torpido gözü ya da benzin deposu kapağı içerisinde yer alabilen metal etiketlerde de bu değerler yazılmaktadır. Yolda ekstrem durumlar ortaya çıkmadığı sürece önerilen basınç değerinin dışına çıkmak tavsiye edilmemektedir. Lastik basıncı, her zaman lastikler soğukken, kullanılıp ısınmadan önce ölçülmelidir.
Yaz Lastiği Nasıl Saklanır?
Lastik saklama kuralları, tüm lastik kategorileri için aynıdır. Üretici markaların birçoğu, jantsız lastikler için dik pozisyonda saklama tavsiye etmektedir. Jantlı depolanacak lastikler için ise tam tersine asılarak veya üst üste depolama önerilmektedir. Sadece lastik saklama şekli değil lastiklerin saklanacağı ortam koşulları da önemlidir. Lastiklerin doğru şekilde depolanmaması, performans özelliklerinin kaybedilmesine ve sürüş sırasında riskli durumların oluşmasına yol açabilmektedir.
Yaz Lastiği Tavsiye
Yaz lastiği tavsiyesi; sürüş yaptığınız koşullar, araç ve sürüş tarzına göre değişkenlik gösterecektir. Lastik alırken öncelikle dikkat edilmesi gereken araca uygun olan, doğru ölçüyü seçmektir. Araç kılavuzlarında ve sürücü kapısı bölgesindeki metal etiketlerde bu değerler belirtilmektedir. Aynı zamanda dilerseniz Lastikcim.com Lastik Arama Motoru ile araca ya da ebada göre lastik arama yaparak aracınıza uygun ebatları hızlı bir şekilde bulabilirsiniz.
Ebat doğru seçildikten sonra yazlık lastik tavsiyesi, sürüş koşullarına göre yapılır. Araç sahibinin sürüş tarzı, bölgenin iklim koşulları gibi etmenler lastik seçimi için etkilidir. Örneğin lastiğin ıslak zemin performansı, yağmurlu bölgelerde sürüş yapmayan araç sahipleri için önemli değildir. Konfor, sportiflik, yakıt tüketimi gibi birçok kişisel tercih de lastik seçerken etkili olmaktadır.
Lastik alırken site içerisindeki teknik açıklamalar, etiket değerleri ve müşteri yorumları müşterilerimize yol göstermektedir. Lastik etiket değerleri üzerinden ıslak zemin performansı, yuvarlanma direnci ve dış gürültü seviyesi değerlerini görebilirsiniz. Lastiğin yuvarlanma direncinin düşük olması, enerji verimliliğinin daha iyi olacağı anlamına gelir. Bu da daha az yakıt tüketimi, elektrikli araçlar için ise daha fazla menzil anlamına gelmektedir.
Yaz Lastiği Kaç mm Olmalı?
Yaz lastikleri için yasal minimum diş derinliği 1,6 mm’dir. Bununla birlikte birçok üretici, özellikle de yazlık lastik, yağmurlu havalarda da kullanılıyorsa diş derinliği 3-4 mm’ye ulaştığında lastiklerin değiştirilmesini önermektedir.
Yaz Lastiği Kullanım Ömrü Nedir?
Yaz lastiği kullanım ömrü, sürüş tarzı ve yol koşullarına göre değişebilmektedir. Ayrıca; kimi yazlık lastikler, daha hızlı aşınabilmektedir. Ancak ortalama yazlık lastik kullanım ömrü 4-5 yıl olarak söylenebilir. Yazlık lastik raf ömrü ise tüm lastikler gibi 8-10 yıl arasındadır.
Yaz Lastiği Yağmurda Kayar mı?
Yaz lastiği ıslak zemin performansı değerleri, lastik desenine göre değişmektedir. Kimi yazlık lastikler, ıslak zeminde daha iyi performans göstermektedir. Bunu sağlayan lastik hamurunda kullanılan bileşikler ve sırt desenidir. Yaz lastikleri etiket değerleri üzerinden ve ürün açıklamalarından lastiklerin ıslak zemin yol tutuşu hakkında bilgi alabilirsiniz. Aynı zamanda Lastikcim.com müşterilerinin yapmış olduğu lastik yorumları da ihtiyacınıza uyan ürünleri bulmanıza yardımcı olacaktır.
Yaz Lastiği Karşılaştırma
Lastikcim.com’dan alışveriş yapmanın bir avantajı da kolay bir şekilde yaz lastiği karşılaştırma imkânı tanımasıdır. Doğru lastik seçimi için Lastikcim.com uzmanlığı ve üreticilerden alınan veriler doğrultusunda hazırlanan lastik teknik açıklamaları inceleyebilirsiniz. Aynı zamanda lastik karşılaştırma özelliği ile hızlı bir şekilde lastiklerin üretim yılı, etiket değerleri gibi temel özelliklerini karşılaştırabilirsiniz. Karar veremediyseniz “Lastikcim.com Müşteri Deneyim Merkezi”ne 0850 811 11 01 numaramız üzerinden haftanın 6 günü ulaşabilirsiniz. Dilerseniz [email protected] üzerinden mail yolu ile de soru ve taleplerinizi bize iletebilirsiniz.
Yaz Lastiği Testleri
Prestijli otomobil kulüpleri ve otomobil dergileri tarafından her yıl birçok yaz lastiği testi gerçekleştirilmektedir. Yazlık lastik testleri kapsamında bu ürünlerin kuru, ıslak zemin performansı; yakıt tüketimi, yol tutuşu, manevra kabiliyeti gibi birçok faktör değerlendirilmekte ve karşılaştırılmaktadır. Lastikler aynı zamanda piyasaya sunulmadan önce şirket içi ve bağımsız birçok teste tabi tutulmaktadır. TÜV SÜD Testleri’nde de yine lastik performansı bu şekilde karşılaştırılmaktadır.