Patlasa da Giden Lastik Run Flat Nedir?

Patlasa da Giden Lastik Run Flat Nedir?

Patlasa dahi, maksimum 80 km/h hızla 80 – 100 km daha yola devam edebilen lastikler, RunFlat olarak adlandırılır. Bu özellik markalara göre farklı kısaltmalarla tanımlanır.

Markalara göre Run Flat lastiklerin kısaltmaları aşağıdaki gibidir;

MARKAKısaltma
MichelinZP / Pax (Zırhlı Araçlarda)
BridgestoneRFT
ContinentalSSR
GoodyearROF / EMT
PirelliR-F / RFT / SSRF
HankookHR / HRS
PetlasP-RFT / RunFlat
NokianRunFlat
DunlopDSST / ROF
ToyoTRF
KumhoXRP
YokohamaZPS

Run Flat – Patlasa da Giden Lastik Teknolojisi

Patlasa da giden lastik olarak bilinen “Run Flat” lastikler, görsel olarak standart lastiklerle aynı olsa da, üretim teknolojileri biraz daha farklıdır. RFT lastik üretimi yapılırken, lastiklerin yanak kısmında kullanılan teknoloji, standart lastik üretiminde kullanılandan farklıdır. Bu kısımda yapılan geliştirme sayesinde, lastik basıncı patlama / delinme gibi sebeplerle düşse de, yanak üzerinde 80 km kadar daha ilerleyebilmektedir.

Michelin ZP – Zero Pressure

1995 yılından bu yana aktif olarak kullanılan bu teknoloji, Michelin Pax Tires olarak üretilmiş olan ve günümüzde hala zırhlı araç lastikleri olarak tercih edilen teknoloji ile zaman zaman karıştırılmaktadır. Zero Pressure teknolojisi tamamen run flat teknolojisi olarak üretilmektedir. Michelin runflat lastikleri işaretlenirken, lastik yanağında ZP kısaltması kullanılmaktadır. 80 km/s hızla, 80-100 km arası seyahat etmenize olanak tanıyan run flat lastikler, özellikle BMW ve Mercedes araçların orijinal ekipman lastikleri olarak kullanılmaktadır.

Bridgestone RFT – Run Flat

İlk olarak 1987 yılında RFT lastiklerin ilk neslini üreten Bridgestone, bu teknolojiyi 2004 yılına dek kullanmıştır. İlk nesil, güçlendirilmiş lastik yanakları üzerine dizayn edilmiş ve kullanılmıştır. 2005 yılında ise Bridgestone RFT lastiklerinin ikinci nesli üretilmeye başlanmıştır. İkinci nesille birlikte daha fazla konfor için zemindeki darbelerin, kabine aktarımı azaltılmıştır. 2009 yılında üçüncü nesil Bridgestone run flat lastikleri geliştirildiğinde ise özellikle lastiklerde ortaya çıkan aşırı ısınma problemi çözümlenerek, ikinci kuşakta %85 olan ısınma indeksi, üçüncü nesilde %42 ‘ye kadar düşürülmüştür. Ayrıca darbe emme özelliği de geliştirilen yeni nesil lastiklerde, ilk nesilde standart lastiklere oranla %120 olan darbe tepkime oranları, üçüncü nesil ürünlerde %105 ‘e kadar düşürülmüş ve standart lastiklere yakın bir konfor sunulmaya başlanmıştır.

Bridgestone Driveguard

Bridgestone’un standart jantlarla da sorun yaşanmadan kullanılabilecek şekilde geliştirdiği yeni nesil run flat lastikleri olan Bridgestone Driveguard 2017 yılı itibarı ile lastik sektörüne sunulmuştur. Eski tip Bridgestone RFT lastiklerle kıyaslandığında, daha yumuşak ve konforlu olması nedeniyle tüketicilerden büyük ilgi gören Bridgestone Driveguard lastikleri, lansman fiyatları ile birçok sürücü tarafından tercih edilmektedir.

Continental SSR – Self Supporting Runflat

Continental patlasa da giden lastikler olarak bilinen run flat ürünlerini, SSR ifadesi ile işaretlemektedir. Runflat lastik teknolojisini “self supporting runflat” olarak isimlendiren Continental markası tarafından bu segmentte üretilen ürünler tüm jantlara takılabilmektedir. Diğer birçok rft lastik ile kıyaslandığında yakıt tasarrufu sağlamaktadır.  SSR sistemi Continental tarafından özellikle alçak profilli lastikler için geliştirilen ve halen lastiklerin tüm standart jantlarla uyumlu olmasını sağlayan bir runflat teknolojisidir.

Goodyear ROF Run On Flat – Extended Mobility (EMT)

Goodyear run flat lastik teknolojisi “extended mobility” olarak isimlendirilmiştir. Goodyear rof lastikleri, konforlu bir sürüş keyfi sunmakta ve lastik basıncınızın düştüğü durumlarda, 80 km kadar devam edebilmenize olanak tanımaktadır. Güçlendirilmiş yanaklı run flat teknolojisini 1992 yılından bu yana kullanan Goodyear markası, farklı durumlar için farklı funflat lastik desenleri sunmaktadır.

Pirelli R-F / RFT / SSRF

Lastik yanağında RSC veya RUN FLAT ifadesi ile işaretlenen, ürün isimlerinde ise Pirelli RFT, R-F veya SSRF olarak geçen Pirelli patlasa da giden lastikleri, özellikle spor araçlar için üretilen modellerde ve düşük yanaklı lastiklerde büyük ilgi görmektedir.

SSRF teknolojisi ise Goodyear ve Pirelli işbirliği ile yürütülen bir araştırma programıdır. Lastik yanaklarının güçlendirilmesine dayalı olan bu sistemde, lastikler tüm jantlarla uyumlu olsa da, güvenli ve uzun ömürlü kullanım için EH2 özellikli jantlarla kullanılmaları daha doğrudur. Ancak mutlaka TPMS basınç göstergesi bulunmalıdır. Delinme gibi durumlarda mutlaka lastiklerin değiştirilmesi gerekmektedir.

Hankook HRS – Hankook Runflat System

Hankook patlasa da gidebilen lastikler segmentinde HRS kısaltması ile işaretlediği ürünleri ile üretim yapmaktadır. Sürücülere güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi yaşatmak üzere geliştirilen destekli yanakları ile Hankook run flat lastikleri BMW ve Mercedes gibi araçlarda sunduğu performans ve uzun kilometre ömrü ile büyük ilgi görmektedir.

Petlas P-RFT – Petlas Run Flat

Yerli lastik üreticisi Petlas run flat lastik ürünlerini P-RFT olarak işaretlemektedir. Güçlendirilmiş yanak teknolojisi ile üretilmekte olan Petlas rft lastikler hesaplı run flat lastik çözümü arayan sürücüler için ideal tercihler olarak lastik sektörüne sunulmaktadır.

Nokian Run Flat Lastikler

Çelik yelek teknolojisinde kullanılan ARAMID teknolojisini, lastik yanağında kullandığı özel serileri ve kış lastikleri alanındaki başarısı ile tanınan Nokian markası, run flat lastik üretiminde de ekonomik fiyatları ve üstün performansı ile tanınmaktadır. Nokian run flat lastikleri, özellikle Türkiye pazarındaki uygun fiyatları ile büyük ilgi görmektedir.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar