Lastik Yük Endeksi Nedir?

lastik yuk endeksi nedir blog Lastik Yük Endeksi Nedir?

Lastik yük endeksi, bir lastiğin hız sınıfında belirtilen maksimum sürat ile hareket ederken taşıyabileceği maksimum yük kapasitesidir. Lastik yanağında bulunan ebat bilgisinden hemen sonra, hız endeksinden hemen önce yer almaktadır. Örneğin; ebattan sonra gelen “91T” ifadesinde 91, yük endeksini; T, hız endeksini ifade etmektedir. 91 ifadesi, bu lastiğin maksimum hızda maksimum 615 kg taşıyabileceğini belirtmektedir. Peki, bu sayılara göre lastik yük endeksi nasıl hesaplanır? Sayfanın en sonunda yer alan lastik yük endeksi tablosu, bu sayıların ifade ettiği yük değerlerini göstermektedir.

Bunun yanı sıra; hafif ticari araçlar, otobüs / kamyonlar için üretilen ürünlerin yanak kısmında iki adet lastik yük endeksi yazmaktadır. (Örnek: 99/97) İkinci sırada yer alan ve daha küçük olan sayı, tandem akslara sahip araçlar için lastikte yük endeksi değerini ifade etmektedir.

Lastik Yük Endeksi Ne Olmalı?

Aracınızda her zaman üreticinin önerdiği ebatlara yük ve hız endeksi değerlerine sahip lastikleri kullanmanız gerekmektedir. Araç üreticisinin önerdiği lastik yük endeksi araç kataloğunda olduğu gibi; sürücü kapısının, torpido gözünün veya yakıt deposu kapağının iç tarafında bulunan metal etikette yazmaktadır.

Daha Düşük Lastik Yük Endeksi Tercih Edilebilir mi?

Lastik yük endeksi her zaman üreticisinin aracınız için önerdiği değerlerde kullanılmalıdır. Peki, daha düşük lastik yük endeksi yasak mıdır? Lastikte yük endeksi daha düşükse ne olur? Tavsiye edilenden daha düşük lastik yük endeksine sahip ürünlerin kullanılması, güvenli olmadığı gibi yasal da değildir; cezai yaptırımı bulunmaktadır. Çünkü bu lastikler, infilak ederek tehlikeli kazalara sebep olma riskini barındırır. Yük endeksi üreticinin tavsiyesinden daha düşük olan lastikler, güvenliğin yanında sürüş dengesini ve konforu düşürür, aynı zamanda çok daha hızlı aşınır. Bunun yanında; araç üreticisinin tavsiyelerine uygun olarak kullanılmayan lastikler, garanti kapsamı dışında kalmaktadır.

Daha Yüksek Lastik Yük Endeksi Avantajlı mı?

Önerilenden daha yüksek yük endeksi ile ilgili herhangi bir yasak bulunmamaktadır. Bunun yanında; daha yüksek yük endeksine sahip lastiklerin de dezavantajları ve avantajları bulunmaktadır. Daha yüksek lastik yük endeksi avantajlı mı? sorusunun yanıtını sürücüler kendi önceliklerine göre vermelidir. Bununla birlikte; tavsiye edilenden farklı yük endeksine sahip lastikler, araçlara göre farklı özelliklerde değişikliğe sebep olabilir. Bu nedenle lastiklerin üretici tavsiyelerine uygun olarak tercih edilmesi önerilmektedir. “Lastikte yük endeksi ne olmalı?” sorusuna verilebilecek en doğru cevap bu olacaktır.

Önerilenden Yüksek Lastik Yük Endeksi – Avantajları

  • Rüzgara karşı sürüşte daha fazla denge
  • Direksiyon manevralarına daha hızlı tepki
  • Daha iyi viraj performansı
  • Sportif sürüş sırasında daha fazla kontrol

Önerilenden Yüksek Lastik Yük Endeksi – Dezavantajları

  • Daha düşük sürüş konforu
  • Aracın hantallaşması
  • Sürtünme ile birlikte artan yakıt tüketimi
  • Daha yüksek fiyat
Lastik Yük Endeksi Nasıl Hesaplanır?

Lastik Yuk Endeksi Tablosu Blog Lastik Yük Endeksi Nedir?

Lastik yük endeksi değerine bağlı olarak her bir lastiğin taşıyabileceği maksimum yük, dört ile çarpılır. Böylece lastiklerin aracın ağırlığı ile birlikte taşıyabileceği maksimum yük kapasitesi elde edilir. Örneğin yük endeksi 91 olan bir lastik, maksimum 615 kg yük taşıyabilir. Bunu dört ile çarptığınızda elde edeceğiniz 2460 sayısı, aracın kendi ağırlığı dâhil olmak üzere taşıyabileceğiniz maksimum (kg) yük kapasitesidir. Bu sayıdan aracın ağırlığını çıkararak araçta taşıyabileceğiniz maksimum yükü hesaplayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar