Pirelli Otomobil Lastikleri CEO’su Livio Magni tarafından yapılan açıklama ile “Türk Pirelli’nin 2015 yılı” değerlendirildi. Magni, 2010 yılından bu yana ciro ve kârlılık olarak kararlı bir ivme ile büyümeye devam eden başarı grafiklerinin bir tesadüf olmadığını dile getirdi. Türk Pirelli tarafından açıklanan finansal raporlara göre 2014 yılına göre %1.4 oranında artış gösteren Pirelli lastik cirosu, 1.2 Milyar TL ‘ye yükseldi. Böylece Pirelli, Türkiye Premium lastik pazarı lideri koltuğunu da korumaya devam etti.
Türk Pirelli Lastik Pazarı Başarısının Sırrı Premium Segment Araçlar
“Kontrolsüz güç, güç değildir” sloganı, Formula 1 yarışları ve meşhur takvimi ile hafızalara kazınan köklü marka Pirelli’nin otomobil lastikleri CEO’su Livio Magni, 2015 finansal raporunu açıklarken, verileri değerlendirmeyi de ihmal etmedi. Magni’ye göre bu başarının arkasında, iki önemli sebep olarak sektör pazarına sunulan yeni ürünler ve Premium lastik pazarının genel büyüme trendi konusunda Pirelli’nin izlediği strateji yatıyor.
Doğru pazarlama çalışmalarının yürütülmesinde, Pirelli’nin sahip olduğu deneyimi doğru değerlendirdiği açıkça görülebilirken, sürekli artan ürün çeşitliliği, üretim ve bayi teşkilatlanmasının başarılı çalışmaları gibi birçok etkenin cirosal başarılarının kaynağı olduğunu ifade eden Magni, bu kriterlerin sonraki yıllarda da başarılarının devam edeceği konusunda en önemli teminat olduğunu ifade etti. Yalnızca Premium segmentte elde edilen %32 satış adedi artışının gözardı edilmemesi gereken bir başarı olarak 2015 rakamlarına doğrudan etkili olduğunu ve bu artışın Türk Pirelli’yi sektörün ülkemizdeki lokomotifi konumuna getirdiğini de sözlerine ekledi.
Pirelli’nin 2016 Stratejisi: Kar Oranı Yüksek Pazarlarda Gücünü Korumak
2015 yılı Pirelli finansal açıklamalarına göre 653 Milyon TL ihracat ile Türk Pirelli, güçlü bir ekonomi olarak her yıl daha da büyümeye devam ediyor. Kâr oranı yüksek pazarlarda pozisyonlarını korumanın önemini vurgulayan Magni, önümüzdeki yıllarda bu pazarlardaki payımızı arttırmayı hedefliyoruz diyerek Pirelli’nin gelecek stratejisi hakkında ipucu verdi. İhracatlarının en yoğun olduğu ülkeleri ise İtalya, Almanya ve İngiltere olarak açıklayan Magni, bu ülkelerdeki pazar paylarını büyütmenin öncelikli hedefleri olduğunu dile getirdi.
Premium Segment için hedeflenen başarı bir yıl erken geldi:
Global pazarda da Pirelli’nin son derece başarılı bir mali yılı geride bıraktığını açıklayan Magni, ülkemizi de kapsayan MEAI bölge pazarındaki %10,2 oranındaki büyümeye dikkat çekti. Premium Segment pazarında yalnızca Türkiye’de değil, global anlamda bir büyüme söz konusu olduğunu ve 2014 yılına nazaran %19 artışla ciddi bir ivme olduğunu belirtti. 3 Milyar 17,1 Milyon € ciro elde ederek, yıllık hedeflerinin üzerinde bir büyüme yakaladıklarını dile getiren Magni, Premium ürünlerin Pirelli otomobil lastikleri için bir lokomotif konumunda olduğunu da sözlerine ekledi. Pirelli için gelişmekte olan pazarlarda ciro açısından %29,4 oranında bir büyüme görülebilirken, bu oranın gelişmiş pazarlarda %15 oranında olduğu 2015 yılında, binek lastikleri gelir payını ise, %60 ‘a çıkararak, 2014 yılının %55 oranının üzerine çıkması ile 2013-2017 yılları aralığı için Pirelli tarafından belirlenen stratejik başarı hedeflerine 1 yıl erken ulaştı.
Pirelli tarafından yürütülen AR-GE harcamaları ise markanın başarısında önemli bir rol oynuyor. AR-GE yatırım hacmi 214,4 milyon € olan Pirelli, bu harcamaların da 176,5 milyon € bölümünün, segment satışlarının %6’sını karşılamakta olan Premium segment ürünler için kullanıldı. Pirelli, AR-GE alanındaki başarılarının en önemli kanıtlarını ise, Yeşil Performans lastiklerinin, 2015 yılı lastik satışlarının yüzde 48’ini oluşturması olarak belirtiyor.