Goodyear BIS Teknolojisi Nedir?

Goodyear BIS Teknolojisi Nedir?

2011 yılında Goodyear Ultragrip 8 ile birlikte sektöre tanıtılan 3D Block Interlocking System teknolojisi, lastiğin sırt bloklarının birbirine üç boyutlu olarak kilitlenmesini sağlayarak, geniş diş aralıklarına sahip kış lastiklerinin ıslak ve kuru zeminlerde de yol tutuş performansını arttırmaktadır.

Goodyear 3D BIS Teknolojisinin Farkı Nedir?

Goodyear markasının patentli lastik üretim teknolojisi 3D BIS kış lastikleri alanında en büyük sorunlardan birisi olan “düşük ıslak ve kuru zemin performansı” sorununu çözmek için geliştirilmiştir. 2011 yılında piyasaya sunulan Goodyear Ultragrip 8 deseni ile birlikte sektöre tanıtılan bu teknolojiyle, karlı ve buzlu zeminlerde yüksek performans vermek üzere dizayn edilen kış lastiklerinin en büyük sorunlarından olan düşük kuru ve ıslak zemin yol tutuşu sorunu minimum düzeye indirgenmiştir.

Goodyear 3D BIS Teknolojoisinin Avantajları

Standart kar lastikleri üretilirken, karlı ve çamurlu zeminlerde, lastiğin zemindeki tortuyu maksimum seviyede tahliye edebilmesi ve yol tutuşunun arttırılabilmesi için oldukça fazla sayıda kanal ve kılcal damar içeren lastik sırt desen tasarımları kullanılmaktadır. Birbirinden bağımsız şekilde hareket eden bu esnek omuz blokları nedeniyle ıslak ve kuru zeminlerde yol tutuş performansının düşük olmasına ve lastiklerin erken deforme olmasına yol açmaktadır. Omuz bloklarının birbirinden bağımsız hareketlerinin, belirli bir ölçüde kontrol altına alınabilmesi için geliştirilen 3D BIS teknolojisi, lastiklerin dayanıklılığının ve yol tutuş performansının artması avantajını da beraberinde getirmektedir.

3D BIS Teknolojisi Nasıl Çalışır?

Bu yeni nesil üretim teknolojisinde lastik sırt desenini oluşturan omuz blokları, üç boyutlu katman kilitleme teknolojisi sayesinde birbirine kilitlenmektedir. Bu kilitleme mekanizması karlı ve buzlu zeminlerde yol tutuş performansını arttıran kılcallar ve kanalların sayısının arttırılabilmesine olanak tanımaktadır. Böylece lastiğin kar ve buzda yol tutuş performansı maksimum seviyeye taşınır. Ancak bu kadar fazla kanal ve kılcal boşluğunun olması, standart kart lastiklerinde ıslak zemin ve kuru zeminde yol tutuş performansının düşmesine sebep olmaktadır. Kış lastiklerinin 7 derecenin altındaki soğuk havalarda esnekliğini kaybetmemesi için lastik hamurunda kullanılan doğal kauçuk oranı daha yüksektir. Bu da daha esnek olmalarına ve özellikle kuru zeminde daha düzensiz aşınmaya yol açmaktadır. Bu problemin önüne geçmek için kuru zeminde ve asfalt ile doğrudan temas olan ıslak yüzeylerde lastik dişlerinin gereğinden fazla esnemeden zeminle temas etmesini sağlamak için 3D BIS teknolojisi geliştirilmiştir.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar