Continental Lastikleri Neden Süper Bilgisayarları Kullanıyor?

Continental Lastikleri Neden Süper Bilgisayarları Kullanıyor?

Continental, Güney Danimarka Üniversitesi (SDU) ve École Normale Supérieure de Lyon ile ortak temel araştırma projeleri için 43 milyon çekirdek saatlik süper bilgisayar zamanı değerinde bir hibe aldı. 2014’ten bu yana varlığını sürdüren proje kapsamında lastik ve yol aşınma parçacıkları ile ilgili araştırmalar gerçekleştiriliyor. Premium lastik üreticisi ve teknoloji devi Continental’in amacı, lastik aşınma davranışını daha iyi anlamak için kauçuk polimerlerinin ayrışması hakkında daha fazla bilgi edinmek. Karmaşık polimer yapılarının araştırılması ile ilgili simülasyonlar, oldukça fazla zaman alıyor. Bu nedenle; proje ortakları, Partnership for Advanced Computing in Europe (PRACE) girişimine başvurdu. Şimdi verilen dijital bilgi işlem gücü ile polimer simülasyonlarını daha derinlemesine ve daha geniş ölçekte gerçekleştirme fırsatına sahipler.

Continental Lastik Üretimini Sürdürülebilir Hâle Getiriyor

Continental’in Lastik alanında Malzeme, Süreç Geliştirme ve Endüstrileşme Departmanı Başkanı Dr. Andreas Topp: “Süper bilgisayar yardımıyla ilk kez moleküler düzeyde kapsamlı simülasyonlar gerçekleştirebiliyoruz. Bu temel araştırmanın sonuçları, lastik ve yol aşınması parçacıklarının oluşumunun daha eksiksiz bir şekilde anlaşılmasına katkıda bulunacak. Böylece lastik yapımında kullandığımız malzemeleri gelecekte daha da sürdürülebilir şekilde tasarlayabileceğiz.”

Süper Bilgisayarlar Ne için Kullanılır?

Verilen destek ile firmalar, CEA’nın Bruyères-le-Châtel, Fransa’daki Çok Büyük Bilgi İşlem Merkezi’ndeki (TGCC) 9.4 petaflop Joliot-Curie süper bilgisayar modeline erişim sağlayabiliyor. Saniyede 1.000 trilyon hesaplama performansı ile Avrupa Birliği’nin en hızlı süper bilgisayarları arasında yer alıyor. Süper bilgisayarlar, bugün bilimde teori ve deneye ek olarak; daha sonra verimli bir şekilde değerlendirilebilmeleri için özellikle büyük ve karmaşık veri kümelerini simüle etmek için kullanılıyor. Continental, ayrıca otonom sürüş alanında geleceğin teknolojilerini geliştirmek için süper bilgisayarları kullanıyor. Lastik ve yol aşınma parçacıkları ile ilgili birçok soruya hâla yanıt bulunmamış durumda.

Continental Lastik Aşınmasını Nasıl Azaltıyor?

Continental Lastikleri Malzeme Teknolojisi Araştırma ve Geliştirme Başkanı Dr. Peter Zmolek: “Son yıllarda geleceğin lastiklerini daha da enerji verimli ve sürdürülebilir kılmak için yeni, sürdürülebilir üretim süreçlerinin yanı sıra materyallerin araştırılmasına ve geliştirilmesine sistematik olarak yatırım yaptık. Bu tür işlemler, teknolojik olarak çok zorludur ve lastiğin temelden anlaşılmasını gerektirir. Ortak araştırma projemiz, son teknoloji hesaplama yöntemlerini ve şu anda kullanılan malzemelerin davranışını kapsamlı bir şekilde anlamamızı sağlayan yenilikçi deneysel yaklaşımları bir araya getiriyor. Bu teknik bilgi, yuvarlanma direncini ve lastik aşınmasını daha da azaltmak ve ayrıca ömrünü tamamlamış lastiklerden polimer zincirlerinin nasıl geri dönüştürüleceğine dair temel bir anlayış sağlamak önemli bir referans noktası.”

Premium Lastik Performansından Ödün Verilmiyor

Herhangi bir yolculuk sırasında optimum yol tutuşu sağlamak lastiklerin temel işevlerinden biridir. Yol tutuşu, örneğin; hızlanma ve frenleme sırasında güvenliği sağlar. Bu işlem sırasındaki güç aktarımı, lastik sırtı ve yol yüzeyinden kaynaklı aşınma parçacıklarının oluşması ile sonuçlanır. Continental ise geliştirilmiş lastik tasarımı ile lastik ve yol aşınma parçacıklarının çevre üzerindeki etkisini en aza indirmeyi amaçlıyor. Güvenlikten ödün vermeden kilometre performansının ve aşınma oranının sürekli iyileştirilmesi, Continental için önemli kriterler içerisinde yer alıyor.

Premium Lastik Üreticisi %100 Sürdürülebilirliği Hedefliyor

Continental; yeni teknolojiler, alternatif malzemeler ve çevreye uyumlu üretim süreçleri alanlarında araştırma ve geliştirmeye sistematik olarak yatırım yapıyor. Premium lastik üreticisi, bu çalışmaları ile 2050’ye kadar %100 sürdürülebilir malzemeler ile üretim yapmayı planlıyor. Continental, lastik ve yol aşınması konusunu araştıran ve uluslararası kuruluşlar, ulusal ajanslar ve diğer endüstri sektörleri ile sürekli diyalog halinde olan çeşitli organizasyon, proje ve girişimlerin de üyesi. Lastik üreticisi, örneğin; lastiklerin yaşam döngüleri boyunca çevre üzerindeki potansiyel etkilerine yönelik araştırmalara yön veren Tire Industry Project’in (TIP) kurucu üyesidir.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar