Pirelli’den Akıllı Lastik Teknolojisi ve Renkli Lastikler

Pirelli'den Akıllı Lastik Teknolojisi ve Renkli Lastikler

Otomotiv dünyasının en önemli aktivitelerinden olan Cenevre Otomobil Fuarı ile lastik dünyasının yeni teknolojileri de gün ışığına çıkıyor. Sektörün öncülerinden Pirelli, fuarda tanıttığı iki önemli yenilik ile inovasyon yarışını bir adım ileriye taşıdı. Pirelli’nin yeni nesil uygulaması sayesinde lastikler uyarı ve yardım bilgilerini paylaşırken, Pirelli Connesso, Pirelli P Zero ve Pirelli Winter Sottozero serilerinin yeni renkli versiyonları fuarın ilgi odağı oldu.

Dünya lastik devi Pirelli, sektörde fark yaratan yenilikleriyle lastik tarihi boyunca en özel markalardan birisidir. Cenevre Otomobil Fuarı’na damga vuran bu iki yenilikle sektörün yol haritasına yeni bir boyut kazandıran Pirelli, aynı başarılı süprizlerini 1950’li yıllarda radyal Cinturato deseni ve 1980’li yıllardaki ultra düşük profilli P Zero serisiyle de yapmış ve lastik sektöründe adeta devrim yaratmıştı. Pirelli mühendislerinin başarısının odağında geliştirdikleri yeni nesil inovatif malzeme ve koruyucu sistemler yatıyor. Bu yeni malzemeler sayesinde lastikler canlı ve dayanıklı renklere sahip oluyor. Fuarda PZero ve Winter Sottozero ‘nun yeni halleri kullanıcılara sunuluyor.

Yeni Pirelli P Zero – Pirelli Sotto Zero ve Pirelli Connesso Desenleri

Renkli ve dayanıklı yeni nesil lastikler ilgi çekici olsa da, Pirelli standında çok daha ilgi çekici bir teknoloji ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor: Pirelli Connesso. Pirelli P Zero ve Pirelli Winter Sottozero desenlerinin iç yüzeyine entegre edilen özel bir teknoloji olan Connesso sayesinde, telefonunuza yüklenen mobil uygulamaya sürekli olarak bilgi aktarımı yapabiliyorsunuz.

Eskiden P Zero veya Winter Sottozero almak istediğinizde, seri ve ebat seçenekleri sunulurken, artık renkli , sensörlü (Connesso) veya hem renkli hem sensörlü versiyonları sürücülere seçenek olarak sunulacak. Böylece yaz ve kış aylarında tercih edeceğiniz Pirelli lastikleri için görsel açıdan da istediğiniz kombinasyonu yakalamak mümkün olacak. Özellikle modifiye performans tipi araç sürücüleri için ilgi çekici olan bu gelişmenin, Pirelli lastik fiyatları üzerinde nasıl bir etkisi olacağı ise şu an için bilinmiyor.

Pirelli’nin bu hamlesinin temelinde “Dijitalleşme ve Kişiselleştirme Hedefleri” yatıyor!

Gelişen bilişim dünyasının otomotiv sektörü üzerindeki etkileri her geçen gün artarken, dijital dönüşüme en büyük adaptasyon da yine otomotiv sektöründe gerçekleşiyor. Mobil uygulamalar sayesinde akıllı telefonlar ve otomobiller arasında gün geçtikçe artan bir bağ kuruluyor. Bu dijital dönüşüm sürecine kayıtsız kalmayan Pirelli öncelikle dijitalleşme için önemli bir adım atıyor. Ancak bu dönüşümle birlikte varılmak istenen temel nokta, tıpkı bilişim ürünlerinde olduğu gibi “kişiye özel” konseptler üzerinde yoğunlaşmak. Tıpkı cep telefonları ve bilgisayarlarda olduğu gibi kişisel ihtiyaçlar ve zevkler doğrultusunda geliştirilen lastikler kısa vadede bir hayal gibi görünse de, uzun vadede UHP segmentinin kaçınılmaz kaderi gibi görünüyor.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar