
Dünya Ralli Şampiyonası’nın 50. sezonu olan 2022 motor sporları dönemi, yeni hibrit RC1 otomobil ailesi ve yeni P Zero ve Sottozero ralli lastikleri ile gerçekleştirilen Monte Carlo Rallisi’nde başladı.
2022 Monte Carlo Rallisi Kazananı Kim Oldu?
Dokuz kez Dünya Ralli Şampiyonu olan Sebastien Loeb, M-Sport Ford ile yarışlara geri döndü. Liderliğin Toyota’nın şu anki şampiyonu Sebastien Ogier tarafından ele geçirildiği Cumartesi gününe kadar önde gitti. Sondan bir önceki etapta, Ogier’in aracının hasar görmesinde sonra Loeb bir kez daha öne geçti. Loeb, son etaptan sonra 10,5 saniye farkla kazandı. Her iki Fransız yarışçı da tüm sezonda yer almayacak. Bu da Monte Carlo Rallisi’ni üçüncü bitiren M-Sport’tan Craig Breen’in İsveç’te bir sonraki tur için ilk sırada yer alacağı anlamına geliyor. Bir sonraki 2022 Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) yarışı, 24-27 Şubat tarihlerine İsveç’te yapılacak. İsveç Rallisi, zorlu buzlu ve karlı zemin koşullarında gerçekleşiyor.
Rallinin Büyük Bölümünde Pirelli P Zero Lastikler Kullanıldı
Yumuşak bileşiğe sahip Pirelli P Zero WRC RA lastikler Monte Carlo Rallisi etapların da yerini aldı. Ralli, Fransa’nın güneyine doğru; daha az sert bir iklime sahip birkaç yeni etabın dâhil edilmesi ile bu yıl normalden daha sıcak ve kuru koşullara sahipti. Bununla birlikte; sıcaklıkların yer yer -5 dereceye kadar düştüğü karlı ve buzlu bölümler, yine de vardı.

Yumuşak lastik, çok çeşitli sıcaklık ve koşullar için sunduğu çok yönlülük ile rallinin büyük bölümünde kullanıldı. Soğuk hava ve kaygan zemin koşullarında iyi tol tutuş performansı sağladı. Pireli P Zero WRC RA, bununla birlikte; öğleden sonraki daha sıcak hava koşullarında da stabilite sundu ve tutarlı performans sergiledi.
Karlı Zeminlerde Lastik Seçimi Kritikti
2022 Monte Carlo Rallisi‘nin 22 Ocak Cumartesi günkü 20.79km’lik etabı, yarışın anahtar aşamasıydı. İki tur hâlinde gerçekleştirilen bu etap, ralliye özgü çok fazla karlı ve buzlu zemin koşulunun bulunduğu tek etaptı. Sonuç olarak; böyle hassas koşullarda çok fazla vakit kaybetmemek için birçok sürücü çivili Pirelli Sottozero lastikleri tercih etti.

Bu etapta lastik seçimi özellikle kritikti. Ancak hem Loeb hem de Ogier, çivili lastiği kullanmadı. Daha sonra Loeb, bu karar ile Ogier’in stratejisini taklit ettiğini itiraf etti. Çivili lastik, buz ve karda kazandırdığı zamanla kuru zeminde kaybedilen zamanı telafi ettiğini kanıtladı. Sonuç olarak rallide hem Pirelli P Zero hem de Sottozero lastikler, önemli rol oynadı.
Mario Isola Pirelli 150. Yılı Kutlamaları Kapsamında Yardımcı Pilot Oldu
Pirelli’nin 150. yıldönümünü kutlamalarının bir parçası olarak, 20 Ocak Perşembe günü benzersiz bir etkinlik gerçekleştirildi. Pirelli’nin Motor Sporları Başkanı Mario Isola, özel olarak tasarlanmış Kimera Automobili EVO37’yi Pirelli’nin 2003 Dünya Ralli Şampiyonu Petter Solberg’in yardımcı pilotu olarak 2.29 kilometrelik etapta kullandı. Araç, İtalyan firmanın sayısız ralli zaferinin bir hatırlatıcısı olarak Pirelli 150 logosuna sahipti. Yarıştan sonra Pirelli otomobili, Monaco’nun ünlü Casino Meydanı’ndaki ralli boyunca sergilenmeye devam etti.