Türkiye’nin en önemli ulaşım arterlerinden olan köprü ve otoyollar, günlük hayatın ve sürücülerin vazgeçilmez parçası. Gündemde sürücüleri ilgilendiren bir haber var; Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), 16 Ağustos 2024 itibarıyla köprü ve otoyol geçiş ücretlerine zam yapıldığını duyurdu. Yazımızın devamında yeni köprü ve otoyol fiyatları için güncel miktarları aktaracağız.
Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretleri Ne Kadar Oldu?
Ağustos 2024 tarihli yapılan bu yeni düzenlemeyle birlikte, özellikle İstanbul’un simge yapılarından olan köprülerdeki ücretlerde meydana gelen artış miktarları göze çarpıyor:
• 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri: Otomobiller için tek yön geçiş ücreti 24 TL’den 33 TL’ye yükseltildi.
• Yavuz Sultan Selim Köprüsü: Geçiş ücreti 49 TL’den 70 TL’ye çıkarıldı.
• Osmangazi Köprüsü: Geçiş ücreti 399 TL’den 555 TL’ye yükseltildi.
• 1915 Çanakkale Köprüsü: Geçiş ücreti 419 TL’den 585 TL’ye çıktı.
• İstanbul-Ankara Anadolu Otoyolu: Yeni tarifeyle 187 TL’ye yükseldi.
Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretleri Neden Değişti?
Köprü ve otoyol fiyatları için değişen ücretlerin ardında yatan nedenler çok yönlü olarak değerlendirilebilir. Global ekonomik dalgalanmalar, döviz kurlarındaki değişimler ve işletme maliyetlerindeki artışlar gibi faktörler, ücret artışlarını kaçınılmaz kılıyor. Ancak bu durum, özellikle günlük işe gidiş gelişlerinde köprüleri kullanan sürücüler için ekonomik olarak olumsuz etki yaratacağı anlamına geliyor.
Mevsimine Göre Doğru Olanı Yapın; Araca Yaz Lastiği Takın
Köprü ve otoyol geçiş ücretlerindeki son zamların yanı sıra, sürücülerin yaz lastiklerine geçiş yaparak hem kendi güvenliklerini hem de yol güvenliğini artırmaları büyük önem taşımaktadır. Yaz lastikleri, sıcak hava koşullarında performans gösterir ve yakıt tasarrufu yapmanızın önünü açar. Yaz lastiklerinin diş desenleri ve kauçuk bileşimi, sıcak havalarda aracın yola daha iyi tutunmasını sağlar. Özellikle uzun yolculuklar ve otoyol kullanımı söz konusu olduğunda, yaz lastiklerinin sağladığı avantajlar göz ardı edilemez.
Yaz lastiklerine geçiş yapmanın maliyeti, köprü ve otoyol geçiş ücretlerindeki artışlarla birleştiğinde, sürücüler için ekonomik bir yük oluştursa da bu değişikliklerin uzun vadede araç bakımı ve yakıt tüketimi açısından tasarruf sağlayabileceği unutulmamalıdır.