Kasım ayı, Türkiye’nin ikinci el çevrim içi otomobil pazarında yine büyük hareketlilikler yaşandığı bir dönem oldu. Anadolu Ajansı tarafından hazırlanan ve Indicata’nın verilerine dayanan rapora göre, bu dönemde çevrim içi platformlarda 387 bin 998 kurumsal ilan yayınlandı. Bu sayı, geçen yılın kasım ayına göre %17 artış gösterirken, ekim ayına kıyasla %12 düşüş yaşadı. Satış adetlerine baktığımızda, geçen ay 176 bin 921 ikinci el otomobil el değiştirdi; bu, ekim ayına göre %5’lik bir düşüş, ancak geçen yılın kasım ayına kıyasla %23’lük bir artış anlamına geliyor.
Hangi Otomobil Markaları Liderliği Sürdürdü?
Kasım ayında da liderliği Volkswagen korudu. Toplamda 22 bin 239 satışla en çok tercih edilen marka oldu. Volkswagen’i sırasıyla Fiat (21 bin 242 satış) ve Renault (20 bin 659 satış) takip etti. Ford (15 bin 825 satış) ve BMW (10 bin 439 satış) de yüksek satış rakamlarıyla dikkat çekti. Bu markalar, toplam binek araç satışlarının %75’ini oluşturdu.
En Çok Tercih Edilen Binek Araç Modelleri Hangileri?
Fiat Egea, kasım ayında da binek araç kategorisinin zirvesinde yer aldı. 8 bin 304 adet satışla en çok tercih edilen model oldu. Egea’yı, Volkswagen Passat (6 bin 485), Renault Megane (6 bin 255), Renault Clio (6 bin 251), Toyota Corolla (4 bin 370), Ford Focus (4 bin 4) ve Opel Astra (3 bin 667) izledi. BMW 3 Serisi (3 bin 510), BMW 5 Serisi (3 bin 491) ve Mercedes C-Class (2 bin 860) de ilk on arasında yer aldı.
Kasım Ayı Binek Araç Satış Tablosu
Marka | Model | Satış Adeti |
Fiat | Egea | 8,304 |
Volkswagen | Passat | 6,485 |
Renault | Megane | 6,255 |
Renault | Clio | 6,251 |
Toyota | Corolla | 4,370 |
Ford | Focus | 4,004 |
Opel | Astra | 3,667 |
BMW | 3 Serisi | 3,510 |
BMW | 5 Serisi | 3,491 |
Mercedes-Benz | C-Class | 2,860 |
Otomobil Satış Verileri Nasıl Toplanıyor?
İkinci el otomobil pazarındaki veriler, Indicata tarafından gelişmiş teknolojiler kullanılarak analiz ediliyor. Makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük veri yöntemleriyle günlük 450 binden fazla araç verisi taranıyor. Bu veriler, Türkiye’nin önde gelen ve güvenilen kurumsal otomobil alış-satış web sitelerinden derleniyor. Bireysel satışlar hesaba katılmazken, satış olarak değerlendirilen araçların ilandan kaldırılması ile sonuçlara gidiliyor.