2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

2023 pirelli formula 1 lastikleri 1 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

Pirelli Formula 1 lastikleri, her yıl kıyasıya rekabete sahne olan bu motor sporları mücadelesinde en önemli faktörlerden biridir. Pilotların her yarışta birçok strateji belirlemenin yanında en doğru lastik seçimini yapması gerekir. F1 yarışları için 2011 yılından bu yana tek lastik tedarikçisi İtalyan Pirelli markasıdır. Takımlar, Pirelli Formula 1 lastiği seçenekleri içerisinden her yarış öncesinde dilediği lastikleri tercih edebilmektedir.

Formula 1 Lastik Seçimi Neden Önemli?

Pilotlar tarafından farklı farklı Pirelli Formula 1 lastikleri kullanılmasının nedeni, pist ve hava koşullarına göre en uygun performansı sağlamaktır. F1 yönetimi ve Pirelli, her yarış için üç farklı kuru zemin lastiği kategorisi belirlemiştir. Formula 1 takımları, her yarışta yumuşak, orta veya sert kuru zemin lastikleri içerisinden seçim yapmaktadır. Yağmurlu havalar için ıslak zemin koşullarına uygun iki tipte Pirelli lastik bulunmaktadır. Pilotlar, kendi stratejileri doğrultusunda hangi lastiği ne zaman kullanacaklarına karar vermektedir.

2023 Formula 1 Lastik Renkleri Ne Anlama Geliyor?

formula 1 lastik renkleri 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

Farklı renklerle işaretlenen Pirelli Formula 1 lastikleri, pilotların doğru lastik seçimini yapmasına yardımcı olmaktadır. Yumuşak hamur lastikler kırmızı şeritli olarak işaretlenirken, orta hamur lastikler sarı şeritli ve sert hamur lastikler beyaz şeritli olarak işaretlenir. Yağmur lastikleri ise iki türe ayrılır: Geçiş (intermediate) lastikler yeşil şeritli ve tam ıslak (wet) lastikler mavi şeritli olarak işaretlenir. Pilolar, pist ve hava koşullarına göre en uygun performansı sağlamak için farklı renklerdeki lastikleri tercih ederler. Yumuşak hamur lastikler yüksek hız ve yol tutuşu sağlar ancak daha kısa ömürlüdür. Orta hamur lastikler performans ve dayanıklılık arasında denge yakalamayı başarırken, sert hamur lastikler hızlı virajlar gibi zorlu koşullara uygun tasarlanmıştır. Yağmur lastikleri arasındaki seçim ise yağış şiddetine ve pist koşullarına göre yapılmaktadır.

Genel Pirelli Formula 1 Lastik Kategorileri Nelerdir?

Yumuşak Hamur Lastikler: Yumuşak hamurlu Formula 1 lastikleri, yüksek düzeyde yol tutuşu gerektiren tüm pistlere uygundur. Bununla birlikte yüksek hız performansı ve güçlü yol tutuşu nedeniyle serideki diğer lastiklerden daha kısa ömre sahiptir. Bu lastikler kırmızı şeritli olarak işaretlenir.

Orta Hamur Lastikler: Sarı şeritli olarak işaretlenen bu lastikler, performans ile dayanıklılık arasında çok iyi bir denge yakalamaktadır.

Sert Hamur Lastikler: Genellikle hızlı virajlara, aşındırıcı yüzeylere veya yüksek ortam sıcaklığına sahip olan ve lastiklere en çok baskı yükleyen pistler için tasarlanmıştır. Bu lastikler beyaz şeritli olarak işaretlenir.

Yağmur Lastikleri: Yağmur lastikleri, ıslak zeminde kullanılmaktadır. Geçiş (intermediate) lastikler su birikintilerinin olmadığı ıslak zeminlerde ve kurumakta olan yüzeylerde kullanılırken, tam ıslak (wet) lastikler yoğun yağışta en etkin performansı sergiler. Geçiş lastikleri yeşil şeritli, tam ıslak lastikler ise mavi şeritli olarak işaretlenir.

Formula 1 Slick Lastik Sınıfları Ne Anlama Geliyor?

pirelli kuru zemin f1 lastigi sari 1 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?
Pirelli Kuru Zemin F1 Lastigi Kirmizi 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?
Pirelli Kuru Zemin F1 Lastigi Beyaz 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

C0 Sınıfı Formula 1 Lastikleri

Geçtiğimiz yılın C1 sınıfı Formula 1 lastiği, bu yıl C0 olarak yeniden sınıflandırıldı. C0 lastiği mevcut en sert seçenektir ve lastiklere en fazla yük bindiren pistlerde kullanılmak üzere tercih edilecektir. Yüksek sıcaklıklara ve yoğun kuvvetlere dayanacak şekilde tasarlanmıştır ve uzun süreler boyunca işlevsel kalmasını sağlar.

C1 Sınıfı Pirelli Formula 1 Lastikleri

2023 için yeni olan bu bileşik, geçen yılki C1 ve C2 arasında yer alıyor. İkincisi temel alınarak, daha önce serideki en sert iki hamur arasındaki performans farkını azaltmak için geliştirilmiştir.

C2 Sınıfı Pirelli Formula 1 Lastikleri
Üçüncü en sert bileşiğe sahip ve yumuşaklığı elbette C0-C1 serilerine göre daha fazladır. C2 Sınıfı Pirelli Formula 1 lastiği daha hızlı, daha sıcak ve aşındırıcılığı daha yüksek pistlere çok uygundur.

C3 Sınıfı Pirelli Formula 1 Lastikleri
C3 Sınıfı Formula 1 lastikleri çok yönlüdür ve herhangi bir üç bileşik seçimininin en sert, orta veya en yumuşak olanı olarak seçilebilmektedir. Performans ve dayanıklılık bakımından mükemmel bir dengeye sahip olan bu ürün, çok farklı koşullarda kullanım için uygundur.

C4 Sınıfı Pirelli Formula 1 Lastikleri
Bu bileşik, mümkün olan en kısa sürede en yüksek performansa ulaşmak için idealdir. Pilotların finiş çizgisine girdiği son düzlüklerde sprint atmak için kullandığı sınıftır. Fakat dezavantaj olarak bu lastik sınıfı hassas bir yapıya sahiptir ve uzun süre kullanımda ufak ufak parçalanmalara başlamaktadır.

C5 Sınıfı Pirelli Formula 1 Lastikleri
Bunlar serideki en yumuşak lastiklerdir ve lastikten maksimum mekanik tutuşun istendiği, düşük bozulmaya sahip en yavaş seyredilebilecek pistler için tasarlanmıştır. C5 Sınıfı Formula 1 lastikleri normalde sokak pistlerinde veya asfaltın son derece pürüzsüz olduğu yerlerde kullanıma uygundur. En hassas yapıya ve en az ömre sahip olması nedeniyle pilotun en ustaca planladığı kritik noktada kullanımı sağlanmaktadır.

Formula 1 Islak Zemin Lastikleri Ne Farka Sahip?

Formula 1 için Pirelli tarafından tasarlanan iki yağmur lastiği bulunmakta; kendi arasında yeşil ve mavi şerit desene sahip iki gruba ayrılmaktadr. Yağmur lastikleri yoğun yağış altında veya normal ıslak zemin üzerinde kullanıma uygun olarak iki sınıfa sahiptir.

pirelli green intermediate yagmurlu zemin f1 lastigi 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

Yeşil Şeritli Geçiş (intermediate) Lastikleri: Yağmur lastikleri arasında çok yönlü kullanıma uygun tasarlananıdır. Nispeten daha az yağışın olduğu ıslak bir pistte veya yeni kurumaya başlayan bir yüzeyde kullanılabilirler. Yeşil şeritli geçiş lastikleri, Formula 1 yarışlarında saniyede 30 litre suyu tahliye edebilecek kuvvete sahip olacak şekilde tasarlanmıştır.

Tam Islak (Wet Blue) Mavi Şeritli Lastikler:
Tam ıslak mavi şeritli lastikler en şiddetli yağmura maruz kalan pistlerde etkisi maksimum seviyeye ulaşmış lastiklerdir. Saniyede 85 litre suyu tahliye edebilen mükemmel suda kızaklama direncine sahip lastikler 10 mm daha geniş çapıyla kuvvetli yol tutuşu sağlamaktadır.

pirelli wet blue yagmurlu yol f1 lastigi 1 2023 Pirelli Formula 1 Lastikleri Çeşitleri ve Farkları Nelerdir?

Pirelli Lastik Teknolojilerinde 110 Yıllık Motorsporları Tecrübesinden Yararlanıyor

Motor sporları alanında köklü bir geçmişe sahip olan Pirelli, şu anda yaklaşık 230 motor sporları şampiyonasında yer alıyor. Açık yarışlardan Ferrari Challenge ve Lamborghini Super Trofeo gibi dünyanın önemli otomobil markalarının katıldığı tek markalı yarışlara kadar birçok farklı alanda faaliyet gösteriyor. İtalyan premium lastik markası, Formula 1 ve diğer motor sporları yarışlarında edindiği tecrübeyi günlük kullanım için geliştirdiği lastikleri geliştirirlen kullanıyor. Formula 1 yarışlarında kullanılan Pirelli P Zero ve Cinturato serisi lastiklerin günlük kullanım için geliştirilen versiyonları da üstün performansı ile öne çıkıyor.

Bir yanıt yazın

Benzer Yazılar